استرالیا

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

استرالیا با سواحل خیره‌کننده، آب و هوای غیر قابل توصیف و کلان‌شهرها شلوغ گزینه‌ی مطالعاتی محبوبی برای دانشجویان بین‌المللی است. علی‌رغم تمامی این موارد زندگی در شهرهای استرالیا بسیار پرهزینه است. به همین دلیل برنامه ریزی دقیق برای بودجه مورد نیاز زندگی در این کشور یکی از ضروریات اصلی قبل از اقدام برای تحصیل در این کشور است.
در استرالیا دستمزدهای مشاغل نسبتاً بالا است، بنابراین هزینه‌ی زندگی برای دانشجویان بین‌المللی و محلی نیز به همان نسبت زیاد است. با این حال این مسئله نباید شما را از فکر تحصیل در استرالیا باز دارد؛ ما هزینه‌های اصلی دانشجویانی را که در این کشور زندگی می‌کنند استخراج کرده‌ایم و تأکید می‌کنیم که می‌توانید بدون اینکه نگرانی مالی زندگی شما را مختل کند در استرالیا به تحصیل بپردازید. در انتهای این مقاله هزینه‌های کلیدی یک دانشجوی بین‌المللی در استرالیا را در قالب یک جدول به شما ارائه می‌دهیم.

محل اقامت
برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین ایالات متحده آمریکا، زندگی در اقامتگاه‌های دانشجویی در پردیس دانشگاه برای دانشجویان استرالیایی ضروری نیست. گزینه‌های مسکن دانشگاهی و غیردانشگاهی متعددی در دسترس دانشجویان بین‌المللی قرار دارد که بسته به وسعت و موقعیت در قیمت متفاوت هستند.
به طور کلی هرچه ملک به مرکز شهر نزدیک‌تر باشد هزینه‌ی آن بالاتر خواهد بود و دانشگاه‌های ملبورن و سیدنی معمولاً بیشترین هزینه‌های اسکان را به خود اختصاص داده‌اند. اکثر دانشگاه‌ها گزینه‌های اقامت دانشگاهی را ارائه می‌دهند که درخواست آن به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد.
هزینه‌ی اقامت در پردیس دانشگاه سیدنی برای یک سال تحصیلی بین 135 تا 687 دلار استرالیا در هفته متغیر است. ممکن است اجاره‌ی هفتگی برخی از مسکن‌های داخل پردیس شامل هزینه‌های آب و برق، نظافت هفتگی و یک اتاق خواب مبله شامل یک تختخواب، میز، صندلی و کمد هم باشد. شما باید هزینه‌های اضافه مانند واریز پیش‌پرداخت 1.000 – 1.960 دلار استرالیا و 100 دلار مورد نیاز تنظیم قرارداد را هم بپردازید.
مسکن خارج از محوطه‌ی دانشگاه هم، شامل آپارتمان‌های دارای سرویس، خانه‌های مشترک یا خوابگاه‌های بلند‌مدت، که همه با استفاده از سایت‌ها و نمایندگان خارجی قابل ‌اجاره هستند در دسترس دانشجویان است. دانشگاه‌ها اغلب به دانشجویان در زمینه‌ی تأمین گزینه‌های مسکن خارج از دانشگاه کمک می‌کنند. اجاره‌ی یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر سیدنی به طور متوسط حدود 1.900 تا – 2.400 دلار در هر ماه، با 250 تا 500 دلار هزینه‌های خدمات اضافه می‌شود. اما دانشجویان می‌توانند اجاره‌ی خانه در مناطق ارزان‌قیمت‌تر را که با وسایل نقلیه عمومی مانند Eastlakes (حدود 480 دلار در هفته) یا Rushcutters Bay (تقریباً 500 دلار در هفته) به راحتی در دسترس هستند، در نظر بگیرند.

مواد غذایی (قیمت‌ها به دلار استرالیا)
ا لیتر شیر 1.45
نان 2.80 
سینه‌ی مرغ
تخم مرغ
یک لیوان چای 3.35
امکانات (قیمت‌ها به دلار استرالیا)
برق و گاز  100 – 150 
تلفن و اینترنت 55 – 25 
بیمه‌ی سلامت دانشجویی 438 
حمل و نقل (قیمت‌ها به دلار استرالیا)
شهر سیدنی: اوپال کارت(OPAL card)
زمان اوج ترافیک 3.54 – 8.69 
زمان معمولی 6.08 – 2.47
شهر ملبورن: مای کی کارت (MYki card)
تردد سالیانه‌ی ویکتوریا 607
تردد شش ماهه ویکتوریا 317
کارت تخفیف‌های دانشجویی 9
سرگرمی‌ها (قیمت‌ها به دلار استرالیایی)
بلیط 22 
رستوران 20 – 15 

Similar Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *